webcorestudio.md

SERVICII WEB, APLICAȚII, AUTOMATIZAREA PROCESELOR DE AFACERI

Principiile și metodele principale de evaluare a utilizabilității site-ului

Odată cu creșterea numărului de resurse de Internet, problema creșterii competitivității resurselor web devine urgentă. Utilizabilitatea este un aspect important atunci când creați un site atractiv pentru vizitatori.

Gradul de utilizare sau de utilizare a unei resurse web înseamnă gradul de confort al utilizatorului, confortul și utilitatea site-ului pentru vizitator. În medie, îi ia 10-20 de secunde pentru a lua o decizie de a rămâne pe resursă sau de a o lăsa.

Utilizatorul nu va înțelege un meniu complex sau își va pierde timpul căutând informațiile necesare. Aceasta înseamnă că o structură clară și simplă și o interfață intuitivă sunt importante pentru utilizator. Cu toate acestea, adecvarea site-ului este determinată nu numai de forma convenabilă, ci și de conținutul de înaltă calitate. Nu ar trebui să existe informații inutile despre resursă, conținutul a devenit recent cea mai importantă componentă a site-ului. Dacă utilizatorilor le place conținutul, motoarele de căutare le vor plăcea cu siguranță. Conformitatea site-ului cu criteriile de utilizare ajută la menținerea unui echilibru între o interfață simplă și conținutul informativ.

Principalii indicatori ai utilizabilității site-ului sunt eficiența, productivitatea și satisfacția utilizatorilor. Eficiența este determinată de capacitatea utilizatorilor de a-și atinge obiectivele. Măsurarea sa se bazează pe indicatori precum numărul de sarcini implementate, raportul dintre numărul de acțiuni reușite și erori și numărul de funcții utilizate. Productivitatea evaluează cantitatea de resurse necesare pentru rezolvarea corectă a problemelor de către vizitatori. Acest parametru se caracterizează prin timpul necesar pentru a le rezolva. Satisfacția implică utilitatea produsului. Acest indicator este măsurat folosind un scor de rating pe scara utilității unui produs sau serviciu, satisfacția cu funcționalitatea și alți parametri.

Respectarea următoarelor principii de bază contribuie la îmbunătățirea utilizabilității:

  • disponibilitatea informațiilor-informațiile importante pentru utilizator trebuie furnizate pe cel mult trei pagini dintr-un singur site;
  • timpul de așteptare pentru deschiderea paginii nu trebuie să depășească 2 secunde;
  • o resursă voluminoasă ar trebui să aibă o căutare internă, se recomandă verificarea cererilor utilizatorilor de ortografie și clarificarea expresiei în caz de erori;
  • fontul nu trebuie să împiedice vizitatorul să citească informațiile, titlurile trebuie să fie scurte, specifice și să reflecte esența conținutului informațional de pe site.

Deoarece utilizabilitatea se bazează în mare măsură pe factori comportamentali, este necesar să se analizeze confortul navigării și căutării pe site, relevanța și informativitatea conținutului, gradul de satisfacție a utilizatorilor. Există următoarele metode de evaluare a utilizabilității site-ului:

  • analiza statisticilor vizitelor și a traficului de căutare este o metodă simplă pentru implementarea căreia puteți utiliza GoogleAnalytics și YandexMetrics;
  • organizarea feedback — ului-oferind utilizatorilor posibilitatea de a lăsa feedback și de a se dezvolta ținând cont de comentariile lor;
  • testarea paginilor — compararea diferitelor versiuni ale site-ului și evaluarea inovațiilor;
  • efectuarea unui examen de expertiză — efectuarea unei evaluări de către experți a caracteristicilor de utilizare a site-ului, identificarea și eliminarea deficiențelor și problemelor.

Orientarea utilizatorului vă permite să faceți site-ul mai reușit, astfel încât principiile de utilizare trebuie luate în considerare în faza de proiectare. În viitor, menținerea statisticilor și analizarea site-ului în procesul de promovare vă va permite să ajustați funcționarea resursei web. Este necesar să se înțeleagă că chiar și conținutul de înaltă calitate și util nu va face ca resursa să fie solicitată dacă nu este organizată o structură convenabilă și atractivă. Paginile Web cu un grad ridicat de Utilizare sunt mai ușor și mai rapid percepute de vizitatori, demonstrează rate ridicate de trafic. Astfel, utilizarea principiilor și metodelor de evaluare a utilizabilității oferă un avantaj competitiv semnificativ și face promovarea site-ului web și mai eficientă.