webcorestudio.md

SERVICII WEB, APLICAȚII, AUTOMATIZAREA PROCESELOR DE AFACERI

Uzabilitatea. De ce este atât de important pentru promovare?

Site-ul web este un fel de carte de vizită a companiei. În multe cazuri, utilizatorul își formează o idee despre aceasta pe baza percepției / experienței de interacțiune cu site-ul web.

Ce este gradul de utilizare?

Sinonim cu gradul de utilizare în designul web modern este capacitatea unui site web de a fi ușor de utilizat, ușor de înțeles și logic pentru utilizator. De fapt, aceasta este o evaluare pe care un vizitator al paginii web o oferă după experiența interacțiunii cu proiectul.

Principalul lucru pentru dezvoltatori este de a face site-ul cât mai simplu și mai convenabil posibil. Este important să vă asigurați că toate informațiile sunt lizibile din punct de vedere vizual, sunt ușor de găsit și numai emoțiile pozitive apar din utilizarea acestora.

Utilizabilitatea este mult mai mult decât un design frumos de text și locația corectă a apelului la acțiune (din engleză. "apel la acțiune") butoane. Pentru a obține rezultatul dorit, trebuie să țineți cont de mai multe criterii pentru evaluarea elementelor site-ului web. Totul ar trebui optimizat pentru nevoile și cerințele publicului țintă.

Utilizatorii urăsc așteptarea

Motorul de căutare Bing creat de dezvoltatorii Microsoft a efectuat un studiu al impactului vitezei de încărcare a site-ului asupra unor indicatori precum numărul de clicuri, valoarea rentabilității utilizatorului și satisfacția acestuia. Raportul publicat arată că, dacă încărcarea unui site web durează mai mult de 2 secunde, aceasta duce la consecințe negative pentru astfel de criterii importante de utilizare:

 

  • Numărul de clicuri va fi redus cu 4,3 %;
  • Fiecare utilizator aduce cu 4,3% mai puține venituri companiei;
  • Nivelul de satisfacție al utilizatorului este cu 3,8% mai mic.

 

Pe baza acestui fapt, rezultă că utilizatorul nu trebuie obligat să aștepte. Nici măcar pentru mult timp. Motorul de căutare Google ia în considerare viteza de încărcare la clasarea site-urilor, deci este imperativ să îmbunătățiți performanța resursei și să minimizați timpul de încărcare.

Conținutul trebuie să fie lizibil

Conform numeroaselor studii, doar 28% din informațiile text sunt citite de vizitatori, iar textele lungi solide nu sunt citite deloc, ci doar derulate. Probabilitatea ca textul să fie citit crește dacă simplificați percepția informațiilor textuale. Următoarele metode sunt utilizate pentru aceasta:

 

  • Utilizarea listelor;
  • Scrierea paragrafelor scurte;
  • Demonstrarea exemplelor;
  • Utilizarea anteturilor.

 

Navigare convenabilă și ușoară a site-ului

Aproximativ 60% dintre vizitatorii site-ului preferă să caute informații folosind tranziții prin secțiuni ale site-ului. În majoritatea cazurilor, posibilitatea utilizării șirului de căutare este ignorată. Dacă un vizitator al site-ului nu găsește informațiile necesare în secțiunile sale, atunci mult mai des se va întoarce la motorul de căutare și nu va folosi formularul de căutare.

Pe baza acestor informații, putem concluziona că, dacă sistemul dvs. de navigație are defecte, atunci nu trebuie să vă bazați doar pe formularul de căutare. Acest lucru nu va rezolva problemele în nici un fel. Cel mai probabil, utilizatorul nu se va mai întoarce niciodată pe site, unde nu a găsit imediat informațiile necesare.